Kaip stiprinti imunitetą ir nepasiduoti ligoms?

Imunitetą stiprinti reikia ne tik atėjus šaltesniems metų laikams, bet ištisus metus. Dalinamės patarimais, kaip sustiprinti organizmą, įsikvėpti energijos ir gyvenimo balanso!

AKTYVUMAS

Vienas geresnių būdų sustiprinti organizmą – aktyvus laisvalaikis ar sportas. Nebūtina eiti į sporto salę, kad kelis kartus per savaitę atliktumėte mankštą. Tinka bet kokia aktyvi veikla – pagal galimybes, tai gali būti pasivaikščiojimas gryname ore, šokinėjimas šokdyne, sportas su svoriais, joga, pilatesas. Būdami aktyvūs tuo pačiu mažinsite ir streso lygį, kuris taip pat atsakingas už organizmo imuninės sistemos stiprumą.

Aktyvumas

MITYBA

80% imuninės sistemos yra žarnyne, todėl kokybiška, kupina vitaminų mityba yra būtinybė. Sveikame žarnyne gaminasi gerosios bakterijos, kurių kuo daugiau, tuo, be abejo, geriau. Alkoholis, cukrus, perdirbti produktai naikina gerąsias bakterijas, todėl pastarųjų reiktų privengti ir laikytis saiko taisyklės, pasilepinti tik retsykiais. Valgykite įvairiaspalves daržoves ir vaisius, sveikuosius riebalus, neperdirbtas grūdines kultūras, riešutus, naudokite tyrus augalinius aliejus. Toks maistas kupinas vitamino C bei antioksidantų, mažinančių uždegimus bei infekcijas. Ypatingai gerai valgyti raugintus kopūstus, jogurtą, gerti rauginto pieno gaminius, kadangi juose gausu ne tik vitaminų, bet ir probiotikų, be galo reikalingų žarnyno veiklai gerinti.

Mityba

STRESAS

Ko gero, jau girdėjote ir žinote, kad stresas – visų ligų draugas. Kai kūnas bei mintys kupinos streso, nuolat jaučia nerimą, streso hormonai trikdo ir naikina imuninę sistemą. Kad jį numalšintumėte - mankštinkitės, medituokite, klausykite raminančios muzikos, užsiimkite raminančia, jums patinkančia veikla, pavyzdžiui tapyba, kūryba, šokiais, dėlionėmis. Svarbiausia suprasti, kad leidžiant streso hormonams paveikti organizmą, jie sveikatai bei imunitetui tikrai nepadės, todėl būtina lavinti ir mintis bei protą.

Stresas

KOKYBIŠKAS MIEGAS

Organizmui atsinaujinti ir pailsėti būtinas tinkamas miego rėžimas. Jei miegoti einate vėlai, o miego valandų skaičius nedidelis, tikėtina, kad jūsų kūnas nespėja atsigauti, pailsėti bei atnaujinti gerųjų ląstelių, kurios padeda stiprėti imunitetui. Negana to, esant miego trūkumui pradedamas gaminti ir streso hormonas kortizolis, kuris taip pat stabdo geros imuninės sistemos veikimą bei neigiamai veikia nervų sistemą.

Kokybiškas miegas

PAPILDAI?

Perdėtas, įvairių papildų vartojimas ne tik nestiprina imuniteto, bet gali ir pakenkti organizmui. Būtinai atlikite reguliarius kraujo tyrimus, kad žinotume, kokių vitaminų ar mitybos pokyčių reikia, kad organizmas išliktų kuo stipresnis. Vitaminas, kurio dažniausiai trūksta mūsų organizme yra D. Jis būtinas imunitetui, nervų sistemai ir net vadinamas laimės vitaminu, nes esant jo trūkumui, silpnėjant nervų sistemai, žmogus tampa irzlesnis, ryškėja depresijos požymiai. Kaip papildus rekomenduojama naudoti ir įvairias žoleles, šakniagumbius: imbieras, ciberžolė, raudonėlis, česnakas, kurie nuo senų senovės žinomi kaip imuniteto stiprintojai.

Papildai?

ŽALINGI ĮPROČIAI

Niekam ne paslaptis, kad nesaikingas alkoholio vartojimas bei rūkymas kenkia ne tik imunitetui, bet ir visai organizmo veiklai. Pasistenkite išsiugdyti sveikesnius įpročius kasdien mesdami sau iššūkį, kaip pavyzdžiui, surūkyti cigarete mažiau, savaitgalį nevartoti jokio alkoholio. Garantuojame, kad vėliau sau padėkosite!

Atsiminkite, kad nėra nieko svarbiau už rūpinimąsi savimi ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus.

Sveikatos ir ramybės linki
Jūsų DROGAS